HTML

Nyárspolgár

Korábbi tevékenységem során többen megjegyezték, hogy nyársatnyelt vagyok. Egy barátom említette azt az elméleti megfontolást, hogy az egyenes gerinc is hasonlóképpen hat, mint a lenyelt nyárs. Kísérletet teszünk arra, hogy ezen megoldás felé közelítsük életünket - és ennek gondolati vetületét egy blogfelületen is megjelenítsük.

Friss topikok

  • Elpet: @Herr SturmLikudnik: Uram, ezek a viták ma nem valós dolgokról szólnak. Nem valós a kormány tevé... (2012.12.31. 16:59) Szakoktatás
  • Elpet: @Ma chi è questo Joker?: Az az igazság, hogy nem néztem végig az előadást és a sajtóbeli kivonat... (2011.07.27. 18:59) Nyugatra nézve III.
  • Téglagyári Megálló: @tölgy: Annak idején azt gondoltam, hogy csak a hazai helyzet súlyos, aztán találkoztam a phdcom... (2011.03.23. 12:51) Hogyan tegyük tönkre egyetemi karrierünket?
  • Elpet: @Grift: Nézze, egészen őszintén megmondom: elment a kedvem. Ezt a műfajt pedig rossz kedvvel nem... (2011.03.10. 06:56) Feltalálók és befektetők
  • bbjnick: 1. Istengyermek, kit irgalmad Közénk lehozott, Angyaloknak énekével N... (2010.12.25. 05:16) Gloria

Linkblog

2009.12.11. 22:38 Elpet

Újra itthon

Hazai földön ismét. Kis fájdalommal vegyes öröm. Öröm, mert itthon vagyok, fájdalom, mert látom, hogy másképp is lehetne, de nem úgy van.

Meg kellett állapítsam ismét, hogy Németország működik. A gyárban az emberek dolgoznak, nyugodtan, kényelmesen. Amit gyártanak, működik. A városok tiszták, az utakat karbantartják, az autósok nem akarják megverni a másikat azért, mert a 30-as táblánál csak 70-nel megy előttük. 

Külön élmény: amit megbeszéltem valakivel, az úgy is volt, anélkül, hogy számon kellett volna tartanom és figyelmeztetnem az illetőt. Mennyivel könnyebb így dolgozni.

A német tévében minden este volt német film. Vígjáték, krimi, sorozat.

Az Audiban, BMW-ben, Mercedesben nem kopasz varrotthátú nepper ül, hanem ötvenes-hatvanas szolid külsejű üzletember.

Az alumíniumlétrát éjjelre kint hagyták az utcán.

Röviden ennyi, rövidesen fényképekkel is megpróbálom bemutatni az adventi Rajna-vidék hangulatát.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarspolgar.blog.hu/api/trackback/id/tr261591554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Téglagyári Megálló 2009.12.12. 10:53:54

"A német tévében minden este volt német film. Vígjáték, krimi, sorozat."

Nácik ezek. Várjuk a részletesebb beszámolót.

bz249 2009.12.12. 15:56:47

Milyen volt a Glühwein, a Bratwurst/Reibekuchen?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.12.12. 21:58:04

@bz249:
Hm, ilyesmit épp egyiket sem fogyasztottam. Reménytelenül absztinens vagyok, úgyhogy alkoholmentes gyümölcsleveket ittam. Amúgy viszont teljesen német kosztot ettem a vendéglőben, Rouladen aus Rindfleisch, Sauerbraten, gekochtes Rindfleisch mit Meerretichsauce, krumplival, káposztával. Eszembe sem jutott, hogy elmenjek görög étterembe vagy más effélébe. Gyerekkoromban az NDK-ban beteg voltam a koszttól, fiatalabb koromban égnek állt volna a hajam egy ilyen menütől, most pedig teljes megelégedéssel fogyasztottam. Egyre jobban tetszik minden, ahogyan a németek csinálják, még a konyhájukkal is megbékéltem.
Úgy érzem egyébként, hogy a markáns különbözőségek ellenére németek és magyarok közt van egy mély gondolkodásbeli rokonság. Ők is szeretik a magyar konyhát:), ők is főznek ungarische Saftgulascht, na jó, nem egészen olyan, mint a miénk, de igyekeznek azért :)
Nem kéne szégyellnünk tanulni tőlük, ha nem is okvetlenül főzni.

bz249 2009.12.12. 22:07:00

@Elpet: ejnye, akkor az Adventi Vásár (Weihnachtsmarkt) kimaradt? Pedig az kötelező program :)

Egyébként a déliek tényleg nagyon hasonló lelkivilágú népek, mint mi vagyunk. Az északiak már kevésbé, de egy sváb/bajor környezetben teljesen otthon érezheti magát egy magyar. Már attól az apró különbségtől eltekintve, hogy a dolgok működnek és rend van. ;)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.12.13. 13:55:09

@bz249: Az Adventi Vásáron épp csak végigsétáltam, a kulináris jelenségek elemzése most elmaradt :) Lesz róla kép is, mihelyst odajutok, a két hetes távollét miatt kissé feltorlódtak a feladataim.
süti beállítások módosítása